Streef niet naar perfectie

In het AD van 9 juni 2020 lees ik: “Accepteer dat je op het gebied van werk soms minder presteert, dat je je soms ongelukkig voelt of even niet die begripvolle ouder bent. Wijs een paar gebieden aan waarop je wilt excelleren en laat de rest los.”

“Maak een ‘niet-doenlijstje’ met daarop dingen die je vooral niet wilt doen in deze tijd. Bedenk dat vaker nietsdoen ook goed is voor de weerstand.”

Dit voelt goed. Een niet-doen lijstje. Om je bewust te zijn van wat niet werkt en je daar ook dagelijks aan houden. Ik wil dit experiment wel aan. Hieronder zet ik mijn niet-doenlijstje. Ik zal ook mijn ervaringen van de komende weken delen.

Mijn niet-doenlijstje

Laatste update: donderdag 11 juni 2020

  • Van 8:30 tot 17:00 aan het werk zijn
  • Continu mijn mail open hebben en checken
  • Meer dan een uur achter elkaar op mijn bureaustoel zitten
  • Zittend bellen
  • Ineengezakte werkhouding

Categorie:

Tags:

Ontwikkel samenwerken op afstand

Zorg ervoor dat opgebouwde emoties op een gezonde manier ontladen worden.
Voordat de emmer overloopt en mensen burnout raken.

Breng medewerkers en leidinggevende met elkaar in gesprek.

Routekaart Samen Succesvol op Afstand

De routekaart Samenwerken op afstand  brengt medewerkers en leidinggevenden in gesprek over zes belangrijke aspecten van samenwerken op afstand. 

Stap 1: Medewerkers en leiding-gevenden vullen vragenlijst in

Medewerkers krijgen een helder beeld van hoe ze ervoor staan, wat voor hen werkt en waar ze behoefte aan hebben om beter thuis te werken.

Ontdek de thuiswerkstatus van je team

Stap 2: Vanuit overzicht en inzicht goed met elkaar in gesprek

Leiders gaan in gesprek met medewerkers over de lusten en lasten van thuiswerken.


Stap 3: Interventies aanbieden die echt aansluiten bij wat er leeft

Als organisatie kunt je gericht inspelen op actuele trends om thuiswerken prettiger en effectiever te maken.


Ik wil meer weten

Bel ons direct op 0348 – 761034 of vul onderstaand formulier in.

contact