Ja, 100% vanuit huis werken werken heeft echt wel nadelen. Meer stress, minder rust en concentratie. Maar het heeft ook zeker voordelen! In gesprek met onze klanten horen we namelijk ook veel positieve “bijverschijnselen” van deze thuiswerkperiode.

Hoe gaaf zou het zijn om deze te vangen en ook na deze crisistijd te behouden? Daar zetten we ons graag voor in.

Positieve effecten van thuiswerken

Hieronder zijn we begonnen met het maken va een opsomming van de positieve kanten van deze crisis. We hopen dat dit een lijst wordt die blijft groeien en waarmee we organisaties inspireren om het goede te behouden.

  • Minder in de auto is heerlijk! Goed voor het milieu, goed tegen fileleed en prettig om door minder reistijd meer tijd te besteden aan mijn gezin;
  • Thuiswerken is fijn, moet deels blijven;
  • Ik krijg meer vertrouwen van mijn leidinggevende;
  • Ik krijg meer ruimte om te experimenteren van mijn leidinggevende;
  • Teamvergaderingen via video verlopen sneller en hebben meer structuur;

Help jij deze lijst mee vullen?

Wat herken jij en welke andere positieve geluiden hoor of ervaar jij, die na deze crisistijd mogen blijven?

    Kom met jouw organisatie sterker uit de crisis!

    De HR professionals van Baker Tilly hebben deze vraag opgepakt. Ze hebben een scan ontwikkeld die organisaties inzicht geeft in hoe medewerkers het thuiswerken ervaren en beoordelen. Hiermee kom je als onderneming sterker uit deze crisis.

    Ontwikkel samenwerken op afstand

    Zorg ervoor dat opgebouwde emoties op een gezonde manier ontladen worden.
    Voordat de emmer overloopt en mensen burnout raken.

    Breng medewerkers en leidinggevende met elkaar in gesprek.

    Routekaart Samen Succesvol op Afstand

    De routekaart Samenwerken op afstand  brengt medewerkers en leidinggevenden in gesprek over zes belangrijke aspecten van samenwerken op afstand. 

    Stap 1: Medewerkers en leiding-gevenden vullen vragenlijst in

    Medewerkers krijgen een helder beeld van hoe ze ervoor staan, wat voor hen werkt en waar ze behoefte aan hebben om beter thuis te werken.

    Ontdek de thuiswerkstatus van je team

    Stap 2: Vanuit overzicht en inzicht goed met elkaar in gesprek

    Leiders gaan in gesprek met medewerkers over de lusten en lasten van thuiswerken.


    Stap 3: Interventies aanbieden die echt aansluiten bij wat er leeft

    Als organisatie kunt je gericht inspelen op actuele trends om thuiswerken prettiger en effectiever te maken.


    Ik wil meer weten

    Bel ons direct op 0348 – 761034 of vul onderstaand formulier in.

    contact